Циљ предмета:
Стицање научних способности, академских вештина и креативних способности за разумевање физичких процеса који се јављају у радној и животној средини.
Исход предмета:
Стечена теоријска знања омогућавају прављење и анализу модела за решавање практичних проблема у областти физичких штетности које се јављају у радној и животној средини.
Садржај предмета:
Модул 1: Акустички процеси Хомогена акустичка једначина. Модели акустичких извора (монопол, дипол, квадропол, цилиндрични линијски извори). Нехомогена акустичка таласна једначина – аеродинамички звук. Интеракција звучних таласа и чврстих структура. Звук у затвореном простору (импулсни одзив поља, таласни модел, геометријски модел, модел дигузног звучног поља). Структурални звук.
Модул 2: Вибрациони процеси Једначине кретања за дисретне системе (елементи система, генерализоване координате, Њутн-Ојлерове једначине кретања). Модална аналита система са више степена слободе (сопствене фреквенције и једначине модела). Хармонијска побуда система са више степена слободе (преносна функција у фреквенцијском домену, структурално пригушење и модална анализа, апсорбери вибрација).
Модул 3: Електромагентни процеси Mаксвелове једначине линеарних непокретних средина. Макроскопско електромагнетно поље електричних уређаја, антене, антенски системи и зрачење ЕМ енергије, Извори ЕМ зра-чења ниских учестаности и високих учестаности. Методе прорачуна електромагнетних поља, моделирање про-цеса простирања ЕМ поља, продирање електромагнетних таласа у грађевинске објекте и биолошке организме.
Модул 4: Термички процеси Простирање топлоте. Начин простирања топлоте, Простирање топлоте кондукцијом, Температурско поље. Нестационарно провођење топлоте, Конвективно простирање топлоте. Пролаз топлоте, Методе одређивања коефицијента топлотне проводљивости и коефицијента прелаза топлоте. Коефицијент прелаза топлоте. Пренос топлоте у условима ламинарног и турбулентног струјања, Топлотно зрачење. Зрачење гасова. Размена топлоте зрачењем, Прелаз топлоте при испаравању и кондензацији, Пренос масе, Термички и струјни уређаји и апарати. Рачунарска симулацијa струјања флуида (CFD Computational Fluid Dynamics) Студент бира један или више модула у договору са наставником који студента води кроз студијско-истраживачки рад а у сладу са опредељењем студента за област истраживања.
• M. P. Norton, D. G. Karczub, Fundamentals of Noise and Vibration Analysis for Engineers, Cambridge University Press, 2003, pp. 128-253.
• F. Fahy, Foundations of Engineering Acoustics, Academic Press, 2003, pp. 236-314.
• J. H. Ginsberg, Mechanical and structural vibrations – theory and aplications, John Wiley & Sons, inc., 2001, pp. 1-63, 219-323.
• Elektromagnetika, D.M.Veličković, Elektronski fakultet u Nišu, Niš,1999.
• Electromagnetic waves and Antenas, Sophocles Orfanidis, Rutgers, 2008
• Cengel, C. A., Afshin, J. G. (2014). Heat and Mass Transfer: Fundamentals and Applications.
• Tu, J., Yeoh, G. H., & Liu, C. (2012). Computational fluid dynamics: a practical approach. Butterworth-Heinemann.
• Bergman, T. L., & Incropera, F. P. (2011). Introduction to heat transfer. John Wiley & Sons.
• Lienhard IV, J. H., and J. H. Lienhard V. A Heat Transfer Version Textbook. 3rd ed. Lexington, MA: Phlogiston Press, 2008
Теоријска предавања коришћењем мултимедијалне опреме уз интерактивни рад студената; консултативна настава; студијско-истраживачки рад на изради семинарских радова самосталним проучавањем научне литературе и продубљивањем градива са предавања.
ПРЕДИСПИТНЕ ОБАВЕЗЕ | ПОЕНА | ЗАВРШНИ ИСПИТ | ПОЕНА |
---|---|---|---|
Израда и презентација семинарских радова | 50 | Усмени испит | 50 |